7
päev, pühapäev 28. aprill
Hästi
puhanud, on kõik eeldused produktiivseks päevaks. Hommik tervitab
meid 7 soojakraadi ja vihmaga. Võtame ette Cordoba (sõidame tagasi
veidi) ja Mezquita (mis 2006 on külastatud, kui millest tehtud
ülesvõtted ei ole kuigi kvaliteetsed). Cordoba oli oktoobri lõpus
märksa soojem ja tervitavam, kui seekord kevadel. 8 kraadi ja
tuul-vihm on kõik, mida me saame.
Mezquita
tornid on näha kaugelt, niisamuti nagu turistidehordid (kuigi ei ole
veel hooaeg), mis sinna suunas rühivad. Jaapanlasi on nagu
sipelgaid, kõigil käes rangelt täiskaaderpeegelkaamerad, mida
sageli toetab väike taskusse mahtuv DX-hübriid. Mustlasi on igal
pool rohkelt, püüavad ennustada, parkimist korraldada, magava
lapsega kaastunnet äratada, et natukene raha nuruda. 1 euro,
pleaaaseee! Küsib üks räpaka välimusega mustlasema.. lastest on
hirmus kahju.
Piletihind
on 8.50 ja koht jätab (taas, endiselt, ikka veel?) võimsa mulje.
Töö, mis selle hoone tegemiseks on tehtud, on sõnulseletamatu.
Lihtsalt nii hull aeg ja energia on siia kulunud. 2,5h ja mõned
ülesvõtted taas tehtud.
Kuna
ilm on endiselt „kehvavõitu“, võtame suuna Malaga peale, seekord otsemat
teed pidi mööda kiirteed. Eesmärk on parem ilm ja automuuseum
Malagas. Sõit on kaks ja pool tundi monotoonselt :) Kuid maastik on
kena ja vaheldusrikas nagu Hispaanias ikka :)
Automuuseumi
hoone on suur ja ilus ning imestame, kas tõepoolest (selline
ülikooli mõõtu hoone) on terve see hoone autosid täis. Siiski
mitte, vaid üks väike osa sellest. Valikus on autod alates
1890-ndatest kuni 1950-ndateni. On ka mõned uuemad erimudelid,
üksikeksemplarid ja muu selline special värk. Aega kulub rohkelt,
ja pilte teeme ka rohkelt, nii et kaamerad uluvad käes ja akud
lähevad tuliseks.
Müstiline
lugu on wifi-ga, mis ametlikult/avalikult olemas on (ka password
seina peal olemas igal pool), kuid mis kunagi ühendust ei anna. Sama
lugu pmt igas linnas/kohas kus avalik wifi on. Seade näeb võrku
küll, kuid ei saa kunagi ühendust. Seletamatu lugu.
Hilisel
pealelõunal on pildid purgis ja vaatleme kaardi pealt võimalikku
järgmist sihtpunkti. Üsna lähedal on Ronda, kuulus enda ajaloolise
silla poolest üle hirmsügava kuristiku. Kuna aega tundub olevad,
võtamegi suuna sinnapoole. Valime tsipa mägisemad teed, et ka veidi
maad näha. Sierra las Nieves on ümbruskonna nimi, nii et läbi
nende mäekeste on vuramist 50-60km.
Loodus on imekaunis, päike,
tuul, pilved, vihm teevad trikke, ning aeg-ajalt peatume, et see kena
kokteil kaamerasensorile püüda. Ilm on külm, 6-7c, õues pilte
tehes on seljas kampsun JA jope, mitte ainult kampsun või jope. Müts
on aprillis Hispaanias omal kohal, muidu tuul viiks lihtsalt kõrvad
minema.
Nõndaks
veereb aeg ja järjest ilusamaid vaateid pildistades avastame ühel
hetkel, et kohe loojub päike ja Rondani on veel 10km sõita. Selline
distants kiirteel oleks 6minutiga võtta, kuid mägikurvidel kuluks
selleks 15 min. Rondasse jõuame päikeseloojangul ning õpime kahte
asja: 1) otsi vaatamisväärsus enne kohalejõudmist valmis; 2) võta
piisavalt aega, kui sa teed ei tea.
Vaatamisväärsus
(Ronda sild) ise ennast küll kaugelt otsida ei lase – ühel hetkel
lihtsalt sõidame sellest üle. Jääb mureks leida parkimiskoht, ja
läbi vanalinna tagasi silla juurde joosta – päike juba õige
madalal. Parkimiskoha leiamegi, kauba peale saame sõidukoolituse
kitsastel tänavatel (et läbi kitsamate kohtade saada, tuleb peeglid
kokku lappida – ka siis on mõlemal pool autot ruumi vaid 2-3cm).
Üks kohalik daam õnneks juhendab meid eemalt, ning saame läbi
kitsaskoha kenasti, hiljem tagasigi. Sein on küll plastikjutte täis,
ju on lollid turistid ennegi püüdnud siit peegleid kokku lappimata
läbi minna. Oleks auto 6cm laiem, oleks lootusetu üritus :)
Võtame
kaenlasse kaamerad ja anname päkale valu silla suunas. Päike on
juba horisondi taga, kuid mõne pildi veel pigistab välja :) Kõik
kes kõrgust kardavad (nt mina) ei tohiks Ronda sillalt küll kunagi
alla vaadata. See kuristik lihtsalt tundub koledal kombel kõrge :)
Pimedas ei ole õnneks hullu, niikuinii kuristiku põhja siis enam ei
näe :) (vaidleme hiljem Ronda silla kõrguse üle, arvame selleks ca
200m. Kuid siis lööme Wikipedia lahti: silla kõrgus 120m.
Ehitusaeg, muideks, 42 aastat, 1751-1793)
On
päris pime, kui läbi vanalinna tagasi jalutame. Mõned öövõtted
vaiksetest tänavatest on korralik vaheldus.
Kuna
ööbimine taas autos, ei ole tahtmist seekord mägedesse jääda –
öösel läheb lihtsalt nii külmaks. Ja õppetund #1 niisuguse
hulkurireisi puhul: kui ööbid autos, on su ainukene väärtuslik
ese TEKK. Mitte telk või madrats või jope või kampsun.. vaid suur
ja soe tekk :) (Tavaline olukord autos ööbides nägi välja nii:
padjaks oli t-särkidest ja rätikutest kokkukeeratud tomp; jalgadele
oli laotatud mitu t-särki soojenduseks. Kampsun on seljas niikuinii
ja tekiks oli JOPE! Palju ei puudunud, et ka mütsi oleks pähe
tõmmanud, et öösel mitte ära külmuda. Standardolukord oli ka
see, et kell kaks ärkasime külma peale üles ning lasime mootoril
15-20min töötada, et tuba kuumaks kütta (kiitus Peugeot'
inseneridele, see ökodiisel läheb kiirelt soojaks); ning teine
äratus kell 5, et taas korraks tuba soojaks kütta:)
Lähim
koht rannikul on Fuengirola – keerame sisse Miradori hotelli
parklasse, kus üks tänavalatern ära on kustunud. Kena rahulik koht
magamiseks. Kui Rondas oli sooja 6kraadi, siis rannikul juba 12, nii
et loodame hommikuni elus püsida :) .. päeva läbisõit 375km.
No comments:
Post a Comment