Päev
5, reede, 26. aprill
Ärgates
püüame kaadrisse taas päikesetõusuvärvid ja peale hambapesu
kaktusevõsas on suund Tarifa peale.
Tahtmatult õnnestub teha ka
väike haak Algeciraze sadamasse, kus ümber saab pöörata vahetult
enne sadamakaid väikesel ringteel. Tagasi linna suunas sõites oleme
loomulikult potentsiaalsed Marokost tulijad, seega tolliametnike
kõrgendatud huviorbiidis. Midagi teeb neil südame pehmeks (võibolla
auto sõbralik disain ja hispaania numbrimärk :P) nii et lasevad
ilusti tsoonist läbi, masinat kinni pidamata (tuleb meelde 2005a
Gibraltarilt tulek, kui nn taskud pahempidi tuli pöörata).
Tarifa
on endiselt tuuline ja karge.. Kaugus Marokost ca 15km, Aafrika
mäemürakad paistavad kui kõrvaltoas. Kindluse mõttes küsin
kohalikult ametnikult, kas see ikka on Aafrika? Jaa, on, vastab tema,
vaid 14km kaugusel. Vaatan infotahvlile – tõepoolest, Aafrika
rannik 16,2km kaugusel. Lihtsam siis keskmiseks 15km võtta :)
Järgmine
sihtmärk on Bolonia rand, mida soovitas diivanisurfi perenaine
Narcisz. Märkis veel kenasti ära, et väga üksik rand ja vähe
inimesi, sest kohalik omavalitsus ei soovivat, et turistid sinna
läbustama läheksid.
Peamaanteelt
on rannani 5-6km sõita, koos hingematvate maastikuvaadetega. Suur
poster on teeääres siiski üleval, kus ranna nimi suurte selgete
tähtedega kirjas on. Hiljem juhusliku wifi-hotspoti leides näeme,
et Bolonia rand on tripadvisor'is 10 kõige soovitatuma sihtkoha
hulgas Andaluusias (ca 700 vaatamisväärsuse hulgas). Niipalju siis
peidetud aardest internetiajastul :)
Kuid
rand on tõesti imekaunis, ja kui rannaäärsest kohvikust kohv
piimaga on manustatud, asume teele eemal oleva liivadüüni suunas
(hindame kauguseks 500-700m silma järgi). Jalast lendavad ära ka
päevinäinud sketchersid, et ookeani jahedus (vesi tõesti mõõdukalt
soe, arvaks 15c) ja sõmer liiv kuuma saanud jalgadele leevendust
tooks. Niiviisi paljajalu mööda rannajoont pladistades ja
ookeanilainete müha kuulates kulub aeg kiirelt ning õige pea oleme
hiigelsuure liivadüüni tipus. Runtastic näitab distantsiks 2.2km,
niisiis ei saa tasandikuinimene enda silmamõõtu mägedes tihti
usaldada.
Peale
veel ühte piimakohvi (on sellised väikesed kanged shotid – mida
lõuna poole, seda väiksem tops ja kangem sisu) on järgmine
sihtmärk Cadiz – väike armas linnake üles Portugali poole sõida,
Tarifast ca 100km minna.
Juba sissesõidu esimestel kilomeetritel
saab selgeks, et „väike armas linnake“ tõepoolest :-) Linn suur
nagu mägi ja kaheksa aasta tagune mälupilt saab õige toekat
värkendust. Leiame läbi häda ühe parkimiskoha ja teeme kiirelt
mõned pildid (üks valvab autos, teine pildistab). Autode
eemaldamine käib kogu linnas täies hoos – oleks nagu linna
peamisi sissetulekuid. Võtame siiski koha ka tasulises parklas, et
veidi vabamalt vanalinnas liikuda ja elust-olust mõni ülesvõte teha.
Teeme vahel peatuse ka maantee ääres pildistamiseks ning üks kohake tundub õige tuttav: puu, maja, tuulik.. igaks juhuks teen sellest ülesvõtte ja hiljem kodus pilte üle vaadates leiangi pea et identse kaadri. Mis on muutunud kaheksa aasta jooksul? Esimene pilt aastast 2005:
Hilisel
pealelõunal on järgmine eesmärk Sevilla ja Reales Alcazar, Sevilla
üks peamisi vaatamisväärsusi. Tripadvisori kasutajad paigutavad
selle #1 kohale kõigist Andaluusia huviobjektidest, seega ootused on
väga kõrged. Enne Sevillasse jõudmist tuleb siiski öömaja leida,
sedakorda on taas tegu meie enda neljal rattal veereva liikuriga,
mille 20km enne Sevillat ühte väikelina pargime (kortermaja ette
parklasse). Neljas öö järjest mitte-linadevahel – roiutab päris
kenasti. Tarvis oleks ka elektrit (akud tühjad) ja internetti (et
veidi plaani seada) ja pesemisvõimalust (ka pesu tarvis pesta). Kuid
täna peatume veel autos, ja võib öelda, et sellega võib ära
harjuda. Õhtu käes, aeg uinuda. Sevillas on soe, päeval 26, öösel 21 kraadi, tekkide pärast seekord niisiis muretsema ei pea. Päeva läbisõit 353km.
No comments:
Post a Comment