Kümnes
päev, 1.mai, kolmapäev.
Hommikul
oleme äratuskellad tavalisest hilisemaks pannud ning hommikusöögi
palume ka alles poole kümneks. Eine on rikkalik – muna, singivalik
(2 sorti), juustuvalik, leib, sai (saiad röstime), muffinid,
Natascha tehtud vaarikakeedis (väga maitsev; Natascha on Rotovas uus
elanik ja ta on fanaatiline moosivalmistaja – võttis ühendust ka
Finca pererahvaga ja palus kasutada puuvilju mooside tegemiseks.
Nõndaks rändab osa puuvilju nüüd Nataschale ja valmis moosid
tagasi pererahvale:) ), Kohv piimaga (Peter demonstreerib enda uut
uhket kohvimasinat), värskelt pressitud apelsinimahl.
Mis oleks üks Hispaania külastus väärt ilma imelise Finca los Pinos'eta? Mitte midagi :P Vitsutame
kõhud nii kõvasti täis, et rääkidagi on raske ja läheme üles
asju pakkima. Tarvis on veel auto korda teha ja pagas korralikult
pakkida (kuidas see kõik 1 väikese seljakoti sisse enne mahtus??)
ning kui kõik korras, ajame veel tunnikese Evelyne' ja Peteriga
juttu. See on meeleolukas – Peter siunab enda uut
basseinikoristusaparaati :) ja aeg-ajalt satuvad nad ka omavahel
parajasse nääklemisse, mida on nii armas vaadata :) Vahetame
mõtteid maailmateemadel – kaetud saavad majandus, poliitika,
vaimsest tervisestki on juttu – ning õige pea näitab kell
pealelõunat, seega on päev möödunud laisalt, nii nagu ette
kavatsetud.
Autot
käivitades saame väikese ehmatuse osaliseks – kütust on paagis
järgi vaid 5-6 liitri jagu ja arvuti näitab eeldatavaks distantsiks
115km. Rotovast Manises's asuvasse autorendifirmasse on täpselt
100.0km, seega on meil valik – kas tankida igaks juhuks 3-4l juurde
või proovida 90-ga ökosõitu tehes kuidagi see vahemaa ära
töristada. Otsustame viimase kasuks, kuna tanklaid on teepeal
piisavalt. Tsipa varem kui plaanitud, jõuamegi kenasti kohale. Kütet
jäi paagipõhja veel vast kahe liitri jagu, seega oleme kütusevaru
tarvitanud efektiivselt. Täname viisakalt hea auto eest, ka firma (victoriacars.com) vastab viisakustega ja loodab meid taas õige pea kundedena näha.
Saame
transpordi lennujaama ning sealt juba metrooga kesklinna.
Lennujaamast, muideks, maksab metroopilet 5.50! Küsime nii kalli
hinna kohta ning selgub, et kuna inimesed võtavad lennujaamast
metroopileti igal juhul, siis on metrootsoone kesklinna ja lennujaama
vahel paigutatud maksimaalses ulatuses – seetõttu tuleb ka väga
kõrge hind. Metroopunkti töötaja teeb kõige selle üle nalja ja
ütleb, et kui me 5 minutit jalutada viitsime, siis saame järgmises
peatuses poole odavama pileti. Tõepoolest, järgime tema juhendeid,
ning juba vaid 650m eemal on järgmine metroopeatus, millest
kesklinna on vaid 2 tsooni, seega pilet poole odavam :) Teekond sinna
peatusesse on küll seiklusrikas (kõnniteed ei ole, pead üle
kaktusevälja ja kiirdee putkama), kuid häda ajab härja kaevu :)
Nõndaks
üsna hilisel pealelõunal, vast 5-6paiku, oleme tagasi Valencia
kesklinnas. Väike jalutuskäik metroopeatusest bussijaama ning oleme
kohal taas raske ajavaruga – 5 tundi on tarvis parajaks teha.
Tahtmist ei ole ka 10-kilose seljakotiga pimedasse Valenciasse
higistama minna, nii et võtame kohvi ja närime kaasavõetud
suupisteid ja oleme eluga rahul :) Oodata saame ooteruumis, mida on
lubatud kasutada, kui pilet taskus on. Kuid kell 22.00 tuleb
turvamees ja ajab kätega vehkides ja võtmekimpu kõlistades välja
kõik bussiootajad, seega võtame suuna teisele korrusele maja
vastasüljes, et viimased kaks tundi hästi mööduksid. On
suhteliselt rahulik, turske turvamees peab vahti, busside pealt
tulevad lõbusad prantslased ja hispaanlased. Palju rahvast ja melu.
23.45
pöörab ette meie buss (alustas Algeciraz'est; buss ise päris uus ja ilus Mercedes) ja bussijuht teeb
väikese pausi, nii et saame peale alles mõne minuti enne
väljumisaega (00.15). Sõit peaks kestma 5 tundi (peatustega) ning
kuna magada on tarvis, seame end selles osas kiiremas korras sisse.
Istmevahe on piisavalt lai, et saan põlved eesistuja seljatoele
toetada ja niiviisi veidikene tukkuda. Eesistuv daam on aga seda
meelt, et ta tahaks seljatoe alla lasta. Loomulikult ei saa ta seda
teha, kui ma enda põlvi sinna vastu toetan. Daam on aga järjekindel
ning survestab mu niigi kondiseid liikmeid nii kuis jõuab. Lõpuks
küsib bussijuhilt (istume üsna ees), kas tema tool on katki? Ei,
kõik on korras.. kuid siis avastab, et tema selja taga istuv kodanik
on nõuks võtnud põlvi tema seljatoe vastu toetada. Mul on silmad
kinni, teen nagu magaksin juba, ignoreerin kõike rahulikult. Lõpuks
kuriloom lööb küüned sisse! Seletan puises ingl. keeles, et mul
enda tugi ei tööta, ja kui ta enda toe alla laseb, siis mul ei ole
kusagil olla. Ta ei lepi sellega – hüüab juhti appi! Et riiakas
turist ei austa tema õigusi. Juht on viisakas, soovitab ise
olukord lahendada (kiirteel, 100kmh). Tädi igatahes virutab mulle
uuesti küüntega vastu põlvi, togib ja taob – mina seletan, et
nii ikka ei tohiks. Lõpuks võtan põlved ära – tüübil ikka
seljatugi ei tööta! Tühti töö seega kõik. Tädi täiesti endast
väljas – kuidas nii? Tema on broneerinud juhi selja taga koha nr1
ja tugi ei tööta? Lõpuks tuli siiski välja, et ta vajutas vale
kangikest ja et iste käib üsna kangelt. Kuna saan enda seljatoe ka
alla lasta, ütlen tädile, et lase siis iste alla kui tahad. Nõnda
sünnibki – ta saab istme lõpuks alla lasta... kuid mõne aja
pärast vaatan, et iste on sujuvalt tagasi üles enda kohale läinud!
Niiviisi kembeldes ja sõimeldes kulutame ohtralt energiat ja
uneaega. Asi lõpeb sellega, et tädi istub kõrvalistmele..
unbelievable :-) Magada ma igatahes ei saa *ittagi, kuna tüli on
adreka üles võtnud ja olemine bussiistmel on kõike muud, kui
mugav. Kilomeetreid on sedakorda 400 ringis, kuid rooliratast keerab seekord kogenud bussijuht.
No comments:
Post a Comment