Saturday, May 4, 2013

I


Päev 1, 22. aprill

(Blogikirjutamist alustan meie kolmanda päeva hommikul kell 5 Granada lähedal, kui õues on 1 kraad sooja ja pean mootori käivitama, et mitte ära külmuda :P)



Seekordne reis sai alguse segastel aljaoludel, kuid alguse ta sai, niisis siin ka väike ülevaade sündmustest, mis toimuvad.

Teelond algas, nagu ikka Tallinna lennuäljalt ja esimeks peatuseks Girona, ning vedajaks Ryanair.

Lend Gironasse sujuv ja kena, kestus 3h 55min, maandumiskatseid 2, kuna esimesel oli lennuk väljale liiga lähedal. (Osad pildid blogis ka telefoniga tehtud - miskit ei ole teha, kui ikka on raske peegelkaamera seljakotti pakitud ja tarvis snäpshot kiirelt üles võtta, haarab käsi taskusse väikese mugava kaamera järgi)



Õhtune sihtpunkt on Valencia, seega uurime, missugused on ühistranspordivõimalused sinna jõudmiseks. Buss Girona kesklinna on viisakas ja reis kestab vaid 10-15minutit. Peatus on õigupoolest raudteejaamas ning selt väljubki parasjagu rong Barcelonasse. Otse Valenciasse kahjuks ei saa, kuigi netis niisuguse info alguses leidsime.



Uurime ka, mis kell võiks minna rong Barcelonast edasi Valenciasse, tädi (räägib väga head inglise keelt) ütleb lahkelt kellaja ning lisab märkuse, et tõenäoliselt me selle peale siiski ei jõua (=peame Barcelonas 2h aega parajaks tegema).




Barcelonasse jõudes sibame õige kiirelt kõikvõimalike infolettide vahel, et ikka jõuda varasemale rongile. Iga ametnik müüb eraldi piletit, seega näiteks letist nr. 12 ei saa osta piletit, mida müüakse letis number 19, ja vastupidi. Ka on piletimüüjal rohkelt aega, hoolimata sellest, et ma käega vehin ja kellale näitan. Piletid saame siiski lõpuks kätte ja leidnud üles õige raja (valida on 24 erineva vahel, mitmel tasandil), astume rongiuksest sisse vaid mõni minut enne väljumist. Helistan ka Rotovasse, et uurida võimaluse kohta 1 öö seal viibida, kuna couchsurfinguga suuremat jagu õnne ei ole olnud.




Rong (renfe.es) on kiire ja korralik, kiirus 160-200kmh. Äriklass eraldi, turistiklass eraldi. Nende vahel “restoranivagun”, kus nt hamburger maksis 8 euri (tänan küsimast, ei proovinud neid näljast hoolimata, rongipiletid ise võtsid mitme päeva eelarve ära).



Kõik hea, kuid kahjuks ei ole seni minutitki aega olnud, et toidupoodi külastada. Lepime faktiga, et järgmised neli tundi elame pähklitest ja rosinatest, lonksates peale hirmkallist rongivett :P Kuid parem see, kui üldse mitte midagi :)




20.55 oleme Valencias, rendiauto üleandmine on kokku lepitud lennuväljal, kuhu peaksid käima ka metroolinid. Küsime sele kohta ühelt kohalikult geelipealt, kes ütleb, et metrood lennujaama ei lähe, kuid takso kindlasti läheb. Järgmine kohalik on veidi lahkem, möönab, et jah, lennujaama läheb metroo jah. Rohkem ta siiski meid aidata ei oska ning olukorda toob selgust jaamaülem-dispetser, kes ehthispaanialiku käriseva häälega meile piletid aitab osta ning põhiplaanil asja kiirelt seletab.

Küsime vel lisa samuti metrood ootavalt üliõpilaselt, kes küsimusele “do you speak English?” püüdlikult “Si, I do” vastab. Pärin võimaluse kohta lennujaama jõuda ja kaeban raske elu üle couchsurfingust öömaja leidmise kohta, mispeale meid lahkelt aidata lubatakse. Kontaktide vahetamine läks küll õige kiireks, kuid jalg metroo ukse vahele ja hädavajalik info kenasti olemas.

Ajakulu siiski küllalt suur, nii et 21.25 ootame alles metrood, kuigi peaksime olema juba lennujaamas. Helistan ja vabandan, ütlen, et aega läheb 20 minutit. Tüüp vastu, et ok. Kuid meil läks rohkem aega ja 21.50 helistab autorendi esindaja tagasi ja ütleb, et tal on tarvis koju minna. Mangume nagu oskame ja lennujaama jõudes lausa tormame kohtumispunkti suunas. Meil on õnne, saame ikka auto kätte, mitte ei pea ööd lennujaamas veetma.

Autoks nagu ikka väike prantsuse diisel (Peugeot 308HDi), kuid kuna nn list-car oli unavaiable, saame enda käsutusse sama mudeli universaalvariandi. Erimudel on taas eHDi, seega linnasõidus võib tsipakene kütust säästa, kuna mootor peab foori taga peatuses töötamisest väikest pausi.



Nõnda sis asume Rotova poole teele. Kilomeetreid peaks olema veidi alla 100, kuid mis te arvate, kas me tegime korraliku ringi sisse või mitte :P

Peter ootab meid ilusti ära ja kl 23.45 oleme Rotovas. Täname, vabandame ja oleme muidu toredad, niipalju kui see peale 18-tunnist rüsamist võimalik on. Tuba on väike ja tagasihoidlik, väikseim-lihtsaim, mis pakkuda on. Tuba jahe, topelt-tekk peale, hambad puhtaks ja unne.. kell 00.30. Päeva kilometraazh.. whopping 141km :-) (ehk siis - ring sai kohe alguses väga suur - viamichelin näitab parimaks distantsiks 87km).

Ligikaudne päevateekond:



No comments:

Post a Comment