Päev
1, 22. aprill
(Blogikirjutamist alustan meie kolmanda päeva hommikul kell 5 Granada lähedal, kui õues on 1 kraad sooja ja pean mootori käivitama, et mitte ära külmuda :P)
(Blogikirjutamist alustan meie kolmanda päeva hommikul kell 5 Granada lähedal, kui õues on 1 kraad sooja ja pean mootori käivitama, et mitte ära külmuda :P)
Seekordne
reis sai alguse segastel aljaoludel, kuid alguse ta sai, niisis siin
ka väike ülevaade sündmustest, mis toimuvad.
Teelond
algas, nagu ikka Tallinna lennuäljalt ja esimeks peatuseks Girona,
ning vedajaks Ryanair.
Lend
Gironasse sujuv ja kena, kestus 3h 55min, maandumiskatseid 2, kuna
esimesel oli lennuk väljale liiga lähedal. (Osad pildid blogis ka telefoniga tehtud - miskit ei ole teha, kui ikka on raske peegelkaamera seljakotti pakitud ja tarvis snäpshot kiirelt üles võtta, haarab käsi taskusse väikese mugava kaamera järgi)
Õhtune
sihtpunkt on Valencia, seega uurime, missugused on
ühistranspordivõimalused sinna jõudmiseks. Buss Girona kesklinna
on viisakas ja reis kestab vaid 10-15minutit. Peatus on õigupoolest
raudteejaamas ning selt väljubki parasjagu rong Barcelonasse. Otse
Valenciasse kahjuks ei saa, kuigi netis niisuguse info alguses
leidsime.
Uurime ka, mis kell võiks minna rong Barcelonast edasi
Valenciasse, tädi (räägib väga head inglise keelt) ütleb lahkelt
kellaja ning lisab märkuse, et tõenäoliselt me selle peale siiski
ei jõua (=peame Barcelonas 2h aega parajaks tegema).
Barcelonasse
jõudes sibame õige kiirelt kõikvõimalike infolettide vahel, et
ikka jõuda varasemale rongile. Iga ametnik müüb eraldi piletit,
seega näiteks letist nr. 12 ei saa osta piletit, mida müüakse
letis number 19, ja vastupidi. Ka on piletimüüjal rohkelt aega,
hoolimata sellest, et ma käega vehin ja kellale näitan. Piletid
saame siiski lõpuks kätte ja leidnud üles õige raja (valida on 24
erineva vahel, mitmel tasandil), astume rongiuksest sisse vaid mõni
minut enne väljumist. Helistan ka Rotovasse, et uurida võimaluse
kohta 1 öö seal viibida, kuna couchsurfinguga suuremat jagu õnne
ei ole olnud.
Rong
(renfe.es) on kiire ja korralik, kiirus 160-200kmh. Äriklass eraldi,
turistiklass eraldi. Nende vahel “restoranivagun”, kus nt
hamburger maksis 8 euri (tänan küsimast, ei proovinud neid näljast
hoolimata, rongipiletid ise võtsid mitme päeva eelarve ära).
Kõik
hea, kuid kahjuks ei ole seni minutitki aega olnud, et toidupoodi
külastada. Lepime faktiga, et järgmised neli tundi elame pähklitest
ja rosinatest, lonksates peale hirmkallist rongivett :P Kuid parem
see, kui üldse mitte midagi :)
20.55
oleme Valencias, rendiauto üleandmine on kokku lepitud lennuväljal,
kuhu peaksid käima ka metroolinid. Küsime sele kohta ühelt
kohalikult geelipealt, kes ütleb, et metrood lennujaama ei lähe,
kuid takso kindlasti läheb. Järgmine kohalik on veidi lahkem,
möönab, et jah, lennujaama läheb metroo jah. Rohkem ta siiski meid
aidata ei oska ning olukorda toob selgust jaamaülem-dispetser, kes
ehthispaanialiku käriseva häälega meile piletid aitab osta ning
põhiplaanil asja kiirelt seletab.
Küsime
vel lisa samuti metrood ootavalt üliõpilaselt, kes küsimusele “do
you speak English?” püüdlikult “Si, I do” vastab. Pärin
võimaluse kohta lennujaama jõuda ja kaeban raske elu üle
couchsurfingust öömaja leidmise kohta, mispeale meid lahkelt aidata
lubatakse. Kontaktide vahetamine läks küll õige kiireks, kuid jalg
metroo ukse vahele ja hädavajalik info kenasti olemas.
Ajakulu
siiski küllalt suur, nii et 21.25 ootame alles metrood, kuigi
peaksime olema juba lennujaamas. Helistan ja vabandan, ütlen, et
aega läheb 20 minutit. Tüüp vastu, et ok. Kuid meil läks rohkem
aega ja 21.50 helistab autorendi esindaja tagasi ja ütleb, et tal on
tarvis koju minna. Mangume nagu oskame ja lennujaama jõudes lausa
tormame kohtumispunkti suunas. Meil on õnne, saame ikka auto kätte,
mitte ei pea ööd lennujaamas veetma.
Autoks
nagu ikka väike prantsuse diisel (Peugeot 308HDi), kuid kuna nn
list-car oli unavaiable, saame enda käsutusse sama mudeli
universaalvariandi. Erimudel on taas eHDi, seega linnasõidus võib
tsipakene kütust säästa, kuna mootor peab foori taga peatuses
töötamisest väikest pausi.
Nõnda
sis asume Rotova poole teele. Kilomeetreid peaks olema veidi alla
100, kuid mis te arvate, kas me tegime korraliku ringi sisse või
mitte :P
Peter
ootab meid ilusti ära ja kl 23.45 oleme Rotovas. Täname, vabandame
ja oleme muidu toredad, niipalju kui see peale 18-tunnist rüsamist
võimalik on. Tuba on väike ja tagasihoidlik, väikseim-lihtsaim,
mis pakkuda on. Tuba jahe, topelt-tekk peale, hambad puhtaks ja
unne.. kell 00.30. Päeva kilometraazh.. whopping 141km :-) (ehk siis - ring sai kohe alguses väga suur - viamichelin näitab parimaks distantsiks 87km).
Ligikaudne päevateekond:
Ligikaudne päevateekond:
No comments:
Post a Comment